Hoe verloopt het als ik een bestelling plaats?

01 juli 2017

Vaak krijgen wij vragen als: ‘Hoe gaat het nou als ik een bestelling plaats?’ en ‘Wie komt het dan bezorgen?’. Daarom leggen we je hier uit hoe het proces van bestellen verloopt. Van het moment dat je een bestelling bij ons plaatst tot het moment dat de bestelling bij je aan de deur wordt afgeleverd. 

Van begin tot eind: Hoe verloopt mijn bestelling?

Stap 1: Een bestelling plaatsen

Het proces start wanneer je een bestelling plaatst. Zodra wij de betaling binnen hebben, wordt de bestelling in productie genomen. Dit hangt af van de betaalwijze. Bij het betalen via iDeal gaat het sneller als wanneer je kiest voor overschrijving. Bij betalen onder rembours wordt de bestelling direct in productie genomen. Bij betaling onder rembours wordt wel €15,- meerprijs in rekening gebracht.

Mocht er naar ons idee iets niet kloppen binnen de bestelling, zoals een afwijkende kleur of verkeerd opgegeven montagehoogte, dan zullen we altijd telefonisch contact met je opnemen om dit door te spreken. Mocht er iets zijn aangepast binnen je bestelling, dan zullen wij je een bevestiging per mail sturen.

Stap 2: Uw besetlling gaat de productie in!

Zodra de betaling binnengekomen is, wordt de bestelling gefabriceerd. Onze leverancier fabriceert rolgordijnen, duorolgordijnen, aluminium jaloezieën, verticale lamellen en Perfect Fit Systemen. Hierdoor kunnen wij je een levertijd van gemiddeld 1,5 week garanderen. Vrijwel alle stoffen voor deze vormen van raamdecoratie zijn voorradig. Alleen de RE-stoffen voor rolgordijnen zijn niet altijd voorradig, waardoor dit een langere levertijd kent. Ook de houten jaloezieën kennen een langere levertijd. De houten jaloezie kent een levertijd van 6 tot 8 weken.

Verloop bestelling bij Jaloezieenverkoop.nl

Stap 3: Een extra controle voor het inpakken

De bestelling wordt een aantal keer gecontroleerd voordat deze wordt ingepakt. We willen natuurlijk niet dat er iets mis gaat. Zodra deze gecontroleerd is, is het tijd om de raamdecoratie in te pakken. Ter bescherming maken wij gebruik van noppenfolie. Hierna worden de bestellingen in stevige kokers verpakt. Klaar voor verzending!

Stap 4: Een geschikte leverdatum afspreken

Zodra je bestelde raamdecoratie klaar ligt voor verzending, nemen we telefonisch contact met je op een gewenste leverdatum af te spreken. Komt de volgende dag niet uit? Werk je fulltime en ben je dus niet in de mogelijkheid om je pakket thuis te ontvangen? Geen probleem. We kunnen de bestelling, met jouw toestemming, ook bij buren afleveren. Mocht dit ook niet mogelijk zijn? Dan kunnen we het pakket ook op een ander leveradres laten bezorgen. Hierbij kan je kiezen voor bijvoorbeeld je werkadres of het adres van ouders of kennissen.

Stap 5: Bezorging via Trans-Mission

We kunnen je bij het afspreken van een leverdatum jammer genoeg nog geen exacte levertijd geven. Omdat de route pas de avond van tevoren gemaakt wordt, kunnen wij alleen een voorkeur aangeven. In de ochtend van de afgesproken leverdatum ontvang je een mail van onze koerier Trans-Mission met daarin een tijdsbestek van twee uur waarin ze je bestelling komen leveren.

Bij betaling onder rembours vragen wij je om het bedrag contant en gepast in huis te hebben, omdat Trans-Mission niet beschikt over een pinautomaat.

Bestelling Jaloezieenverkoop.nl

Aflevering van Trans-Mission. Bron: Trans-Mission